ציוד אילוף לכלבים

ציוד אילוף לכלבים אולי נשמע לכם כמו ציוד מורכב ויקר מאוד שלא כל אחד יכול לעבור איתו, אך לא זו האמת. אמנם יש ציוד אילוף שלא תדעו איך להשתמש בו אך לא בגלל שהוא מסובך אלא בגלל שאילוף כלבים היא משימה קשה. זה הזמן לדבר על החלק הקל של האילוף - הציוד שנדרש לו.

הכל מתחיל מרצועת אילוף

רצועת אילוף היא אחד הפריטים החשובים והבסיסיים ביותר לאילוף. כשאין לכם רצועה מתאימה לכלב יהיה לכם קשה מאוד לאלף אותו מהי בכלל רצועת אילוף? רצועת אילוף דומה מאוד לרצועה רגילה אך היא ארוכה וגמישה יותר. עם רצועה כזו הרבה יותר קל לשלוט על הכלב וכך אתם יכולים לצאת איתו אל מחוץ לבית ולא לדאוג. הוא לא יכול לברוח ממנה ולא משנה כמה הוא גדול וחזק אך מצד שני הוא מרגיש מעט יותר חופשי. יש רצועות אילוף באורכים של כמה עשרות מטרים וכך אתם יכולים לאמן אותו גם בריצה במקומות פתוחים. רצועה זו לא תמיד שימושית באילוף אך היא חשובה מאוד.

חטיף לכלב הוא חלק מהאילוף

איך אפשר לדבר על ציוד לאילוף כלבים בלי לדבר על כמה חטיפים שיתמרצו את הכלב. יכול להיות שהתמריץ הזה נשמע לכם כמו פינוק מוגזם כי הכלב לא מתנהג הכי יפה, אך אין לכם מה לכעוס עליו. החוק הראשון באילוף, ולא רק של כלבים אלא כל חיה אחרת, הוא לזכור שמדובר בחיה שיש לה אינסטינקטים טבעיים והיא לא עושה שום דבר בכוונה. החטיף יהיה חשוב לכלב כדי לתמרץ אותו על מעשה חיובי שהוא עשה. אמנם לא מדובר על ציוד בהגדרה הקלאסית של המילה אך בסופו של דבר מדובר בפריט שיעזור לכם ללמד אותו מה מותר לעשות ומה אסור.

קולר שימנע מהכלב לנבוח

יכול מאוד להיות שהכלב שלכם יתעצבן באמצע האילוף ופשוט יברח. מצב כזה קורה ללא מעט אנשים ורוב רובם לא יודעים שמצב הזה בכלל יכול לקרות ולא משערים עד כמה הוא יכול להיות מסובך. אם הכלב שלכם בורח והוא לא מאולף יש סיכוי שהוא לא יחזור מבחירה או שהוא פשוט לא ימצא את הדרך. אם יהיה לכם קולר שיסמן לכם על המפה היכן נמצא הכלב יהיה לכם שקט נפשי הרבה יותר גדול. קולר כזה יכול גם לזמזם ולרטוט, לעתים גם להעביר לכלב זרם יחסית חזק, וזאת כדי לחנך אותו מה אסור לו לעשות. כך אפשר לאלף אותו כדי שלא יתקרב למקומות מסוימים או יעשה פעולה כלשהי.

גדר שתמנע מהכלב לברוח

כדי לאלף את הכלב בשטח הבית בלי שהוא יברח אפשר להשתמש בגדר אלקטרונית. גדר אלקטרונית יכולה להיות שימושית גם במקומות גדולים מאוד אך היא נפוצה בדרך כלל במתאר הביתי. הגדר יכולה למנוע מהכלב לברוח כאשר הוא נבהל או כאשר הוא לא מבין את הסיטואציה בצורה נכונה. הגדר פשוטה מאוד להתקנה והיא גם מאפשרת לכלב להרגיש פתוח במקום שבו הוא נמצא. עם זאת חשוב זלכור שהגדר חייבת להיות אמינה במאה אחוזים כי אם לא, כישלון אחד שלה והכלב יכול לחמוק.

כדור או פריזבי יכולים לעזור

אז אחרי שדיברנו על ציוד אלקטרוני ועל ציוד שיכול לעזור לכם לתמרץ את הכלב, אי אפשר שלא לדבר על ציוד משחקים. ציוד אילוף לכלבים חייב להיות בין היתר גם ציוד משחק. ציוד המשחק יכול להיות כדור קטן או פריזבי, ולמרות שאין בעיה להשתמש גם בציוד רגיל שלא מיועד לכלבים, ציוד משחק במיוחד לכלבים יהיה נוח ועמיד יותר. תוכלו לשחק עם הכלב ולאלף אותו תוך כדי, כך הוא ילמד להביא את מה שאומרים לא להביא וכולי.
from ferco-pets-fan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כך תתאימו מברשת לכלב שלכם

שולחן הידראולי למספרות כלבים